"ohanna means family, and family means no body gets left behind" , Urban dictionary

onsdag 14 december 2011

det är kul att sy..

... när bandkantaren äntligen fungerar som den ska. Min lösning hittills är DUBBELHÄFTANDE TEJP för att fästa den på plattan, och jersey eller interlock att kanta med. Jisses vilken skillnad. Jag kan nästan inte sluta sy när jag väl börjat ;) Studerandet blir lidande ibland, men å andra sidan så har jag haft riktigt hängiga dagar, och då är inte hjärnan pigg nog att lära sig en massa svåra juridiska termer och lagar, då hamnar jag ibland vid symaskinerna istället.

Senaste skapelserna är ett par julklappar till (än så länge) hemliga mottagare, men jag har ändå ett litet gäng bodys som jag kan visa för er under tiden eftersom jag inte kan blogga om julklapparna än. ;)
Prima Ballerina. En omlottbody för en lite fjutt som drar stl 50/56. Jersey från jofotex och knappar från stoffochstil

Detta tyg är rätt tufft tycker jag och det passar perfekt med svarta kantband. Denna är sydd i stl 62/68. Jag har köpt tyget på mjuka tyger. Uppe vid halsen ser både denna body och även pusselbodyn ut att vara sneda, men så är inte fallet. Det är bara jag som slarvat när jag lagt upp dem på bordet. ;)

Jag har fortfarande inte bestämt vilket pris jag ska ta för bodys, så jag återkommer om det. Anledningen till tvekan är att tyger och alla andra sömnadstillbehör är så himla dyra och jag måste fundera ut ungefär den genomsnittliga kostnaden för materialet för att i alla fall inte gå back. Men nog pratat om det.. Denna pusselbody är sydd i stl 74/80 i en singeljersey från mjuka tyger. (se länk ovan.)  

Landskapen har ni redan sett men den tål att visas igen. Omlottbody i stl 74/80.



Ber för övrigt om ursäkt för den kassa kvaliteten på bilderna. Jag har inte haft ork o lust att pilla med kameran så att bilderna blir bättre i detta vintermörker eller photoshop:a. Mer tid till annat ;) 

3 kommentarer:

  1. Du är så jätte duktig Hanna!!! Dom blir så snygga och du hittar så söta tyger. Stora kramar

    SvaraRadera
  2. Jag undrar just vem eller vilka som är de hemliga mottagarna. Man kan ju alltid hoppas.
    Det är så fint så fint, alltihop det du gör!!!!!!

    Puss & Kram på dig gumman från en stolt Mamsen

    SvaraRadera
  3. Underbara Hannah! Tack för jätte fina julklappar till tjejerna, nu har jag länkat hårt till dig, kolla in på: http://mammalivetpalandet.blogspot.com/2011/12/ohanna-design.html
    puss vännen

    SvaraRadera