"ohanna means family, and family means no body gets left behind" , Urban dictionary

fredag 3 augusti 2012

Jeans till den lilla/lille.

Puh så varmt det är ute! Nu har det redan hunnit bli augusti och jag har haft en underbar sommar. Har varit sjuk i några dagar nu den här veckan, men sen igår eftermiddag tänkte jag att nu får det vara nog med film i soffan- så jag satte mig vid symaskinen!
På kvällen kunde jag sedan sätta mig nöjd i soffan och sy dit knapparna på dessa fantastiska jeans för ett barn som har ca stl 62. Kanske 62/68. Ska kontrollmäta.




Två knappar gör det möjligt att ha jeansen både när man är lite mindre och lite större.




Resår i linningen baktill och lite rynkad effekt kring baken för att få plats med blöja och få snygg passform.




Rutigt tyg i fickorna som en snygg effekt. Precis som i många köpejeans. Fickorna är låga eftersom jag tycker att det är snyggast.








Alla sömmar förutom linningen är precis som köpta jeans. Även dragkedja, knapphål, avskärningen på baken, och fickor fram och bak. Linningen råkade jag dock tabba mig lite med eftersom jag overlockade ihop själva linningsdelen istället för att vika den "runt" byxdelen för att ingen overlocksöm skulle vara synlig inifrån. (Detta ska jag tänka på nästa gång!!!) Jag löste misstaget genom att sticka ner sömmen med raksöm.




En matchande napphållare med svart stjärna syddes också dagen till ära.




Jag är vansinnigt nöjd!!! Nöjd och stolt! Första, men definitivt inte sista gången jag syr ett par jeans. Nästa gång blir det kanske till mig själv.. Nu har jag ju en hel hög med jeanstyg att ta av.
Tyg: jeanstyg i stretch (grå/svart) från tyg.se. Ganska mjukt och lätt att sy i. Rutig stuv till fickorna.
Knappar och dragkedja: Återanvända
Mönster: Eget byxmönster med något smalare ben och en del andra differentieringar.
Symaskiner som använts: huskylock s25, janome coverpro cpx, Huskvarna emerald 116.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar