"ohanna means family, and family means no body gets left behind" , Urban dictionary

torsdag 14 juni 2012

Dagens sömnad

Jo, nu tycker sambon tydligen att det saknas "skinnyjeans" i min garderob, så därför tog jag tag i saken och sydde in ett par jeans som var på tok för stora.




Jag har problemet att jeans är för stora över rumpan, så jag testade att sy in två veck. Nu sitter de förvånansvärt bra, men att sy om jeans blir aldrig perfekt. Inte kul att ha två sömmar i linningen exempelvis.




Tröjan har jag sytt själv! Älskar den kreativa lösningen jag har med urringad rygg med knappar.




Solbränd rygg lyckades jag få när jag satt 7h i solen iklädd denna tröja.




Synd att ni inte får en bild på hur jeansen såg ut innan, men stora var de i alla fall. Första bilderna ni får på den som står bakom bloggen va?

Vill för övrigt tipsa er om en tävling på min kära vän Lina's blogg, man kan vinna jättefina nagellack:
http://mammalivetpalandet.blogspot.se/2012/06/tavling-inlagg-nr1000.html?m=1

Må väl :)

1 kommentar:

  1. Ja det är sårt att hitta jeans som sitter snyggt, men det där blev juh super! kramar å tack för länken!

    SvaraRadera