"ohanna means family, and family means no body gets left behind" , Urban dictionary

söndag 3 juni 2012

Sjukt lyckat!




YES!!! Jisses så nöjd jag är med att ha knåpat ihop den här overallen idag. Jag har tänkt länge att jag skulle testa att sy en egen modell och nu tog jag äntligen tag i det.  Eftersom det var mycket kluriga moment så tänkte jag att jag inte skulle ta några "fintyger" och använde därför en filt i fleece från ikea och ett blått mjukt jerseytyg som jag hittat på calletex i örebro. Nu i efterhand när jag vet hur bra det blev så önskar jag egentligen att jag hade tagit ett annat tyg överst eftersom jag inte vet hur noppig fleecen blir efter ytterligare ett gäng tvättar, men den är både mysig och fin så egentligen är det nog inget problem.





 
Hela overallen är fodrad med det blå jerseytyget och det är bara sömmen längst långsidorna från foten upp till armhålan som har en synlig söm. Resten är vändsytt för att inget ska skava, och givetvis för att det ska se proffsigt ut ;) Tycker att jag lyckats ganska bra.

På bilden längst ner till höger ser man hur ärmar och ben ser ut när det värmande vindskyddet är uppfällt. Inga vantar eller skor behövs alltså när bebisen har denna på sig. 
En kil mellan benen ger extra mycket plats för blöjan. Hela overallen går att knäppa upp hela vägen så att påklädnad går smidigt. Det är sytt som "fuskomlott" vilket ni kan se på bilden nedan.

Ohh jag är sååå nöjd :)



7 kommentarer:

  1. Vilken underbar overall!!! Är ocksa sugen att testa en san. Kanske kan skall ta tag i detta... :)

    SvaraRadera
  2. Åh vilken härlig overall. :D

    SvaraRadera
  3. Ser verkligen proffsigt ut! Inte lätt att få till alla detaljer.

    SvaraRadera
  4. Jätte snygg Hanna, duktig du är! stora kramar

    SvaraRadera
  5. Wow vilken söt och mysig overall! Jättefin!<3

    SvaraRadera