"ohanna means family, and family means no body gets left behind" , Urban dictionary

fredag 29 juni 2012

Kläder till sambon

Äntligen tog jag tag i saken och sydde lite kläder till sambon! Rotade i tygförrådet och hittade lite som kunde passa färgmässigt, tog fram en t-shirt ur hans garderob för att måtta längd och bredd, och sedan var jag igång.
En t-shirt med ranglanärmar, bröstficka och dekorsömmar fick det bli av det randiga tyget.
Jag överraskade honom med tröjan när han kom hem från firmafesten igår kväll. Gissa va glad jag blev när jag såg att tröjan var borta imorse när sambon gått till jobbet, och ännu mer när han kom hem och berättade om alla fina kommentarer han fått av kollegorna. Mäkta stolt.








Men idag fortsatte "projekt överraska sambon". Jag slängde ihop en kofta med vita kantband och stora dekorativa fickor som (trots stor osäkerhet gällande ärmarnas längd och tröjans bredd) satt perfekt på min snygga älskling.







Nöjd sömmerska :) kommer absolut att sys fler kläder till honom!!

3 kommentarer:

  1. Men Hanna vad duktig du är! Du kan ju göra allt i syväg!=)<3

    SvaraRadera
  2. Kan meddela att den nöjda sömmerskan kan vara mer än nöjd. Jag har sett o klämt o vänt på resultatet o det var mer än MVG. Så proffsigt. Heja Hanna, du är bäst! Kraaaaaaaaam från Mamsen

    SvaraRadera
  3. Jätte snyggt! Underbar mobilpose han gör då ;) kram

    SvaraRadera