"ohanna means family, and family means no body gets left behind" , Urban dictionary

lördag 17 september 2011

Dålig dag

Bandkantaren vill inte alls samma sak som jag, dvs hjälpa mig att sy vackra, felfria kantband. Efter några centimeters perfekt söm så blir det bara trassel och hoppstygn på baksidan. Aah jag blir så frustrerad. Satt från 9-14 idag och kämpade med inställningar, tråd- och nålbyte, svett och tårar. Har bett om råd av andra sykunniga men har inte funnit någon lösning på problemet trots allt. Overlocken trilskas också och bryter av varenda nål jag sätter i så fort jag syr över en skarv. Suck... Det är inte alltid kul att ha "värstingmaskiner".

Nåja jag ska inte enbart vara negativ idag. Har ju trots allt några obloggade klänningar jag inte lagt upp än. Så jag kan bjuda på en av dem idag ;)

Detta är min nyaste klänningsmodell, har gjort mönster från 50/56 ända upp till 110/116. Just dessa finns i stl 62/68, 74/80 och 86/92 och är sydda av en återanvänd UNDERBAR bordsduk i rött med vita hjärtan på. Livet är fodrat (vändsytt) och har knäppning där bak. Mycket söta tycker jag. Jag säljer dessa för 260 kr styck och det är först till kvarn som gäller eftersom detta tyg aldrig går att få tag på igen. Kommer även att behålla en av dem själv, så klänningarna går till de första två som hör av sig.




Volang i nederkant.








En liten slits nedanför knäppningen ger både dekorativ effekt och större rörelsefrihet för barnet :)

Jag är kär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar