"ohanna means family, and family means no body gets left behind" , Urban dictionary

onsdag 14 september 2011

Efterlängtade apparat..

Igår spydde jag galla över företaget som har en extremt dålig Kundservice, och jag är fortfarande arg för att jag fick fel mått på bandkantaren.. Men jag bestämde mig ändå för att behålla den! Inte tänker jag vänta ytterligare en månad för att de har klantat till det. Det får duga med 8mm så länge!

Inställningarna var lite krångliga att göra och det gav mig mycket huvudbry.


Överst på bilden är en söm utan justerade inställningar. Nja, inte som jag vill ha nålarna placerade riktigt. Nedanför visar jag några av de misslyckande försöken efter att ha skruvat som en besatt på skruvarna och vridit på dif-matningen, stygnlängd och trådspänning.





Nu börjar det likna något! Jag är fortfarande lite fundersam över att tyget drar ihop sig trots minsta möjliga differentialmatningen (0,5) och att stygnen enligt min petiga mening inte blir helt raka. Baksidans söm täcker kanten precis som jag vill och det var lite knepigt att få till, men jag lyckades dock till slut.


För er som inte vet så är detta janomes bandkantare!

Mer info om hur det går för mig kommer upp senare. Nu är det snart dags för min tredje akupunktur, jag är alltid lite nervös innan och det känns så trist att jag är så trött efteråt, jag inte kan göra annat än att ligga i soffan efter jag fått akupunktur.. Nåja, vad gör man inte för att i slutändan få mindre ont?!


1 kommentar:

  1. Oj va proffsigt! Jag vill oxå ha såna super duper sömmar, såååå kul juh! kramar

    SvaraRadera