"ohanna means family, and family means no body gets left behind" , Urban dictionary

onsdag 14 september 2011

Min dag

Min dag har varit lite som en bergochdalbana och akupunkturen slog bokstavligt talat undan benen på mig. Höll på att svimma när jag knöt skon och blev kvar på vårdcentralen i drygt två timmar sammanlagt för lite återhämtning. Inte visste jag att pulsen kunde störtdyka så lågt som till 50 (som en elitidrottare) när jag normalt ligger på 77-78. Nåja, efter lång vila lyckades jag ta mig hem, men är fortfarande illamående till tusen. Därför har de små stunder jag suttit och sytt inte gått riktigt som jag vill. Inte så konstigt när jag är så snurrig! Men jag lyckades ändå knåpa ihop en liten tröja för att testa bandkantaren. Många hoppstygn blev det (suck) och tyget drog sig lite väl mycket i v-ringningen, dessutom var jag helkass på att få fållen rak och efter två omgångar sprättning gav jag upp och lät det bli snett och vint.


Lite bubbligt vid v-ringningen, men ett helt okej första försök någonsin att sy både med bandkantaren och just denna typ av halsringning. Det är även första gången jag stickar ner ärmsömmarna för att ge en dekorativ effekt och göra det så mjukt som möjligt för bebisen.


Tyget är i bomull från Ohlssons tyger och mudden till kantbandet är ju som alltid från stoff och stil. Mönstret är också (som alltid) eget, en smalare variant av min kofta kan man säga. Stl 62/68.

Denna ska jag inte sälja dock, bättre kan jag ;) hehe men jag har mycket av detta tyget så fler kommer.

Kan dock meddela att Ohanna Design inte kommer finnas på Sannamarken 2011 trots allt. Jag har för mycket stress i livet.. Det känns supertråkigt men jag måste vara klok och realistisk och ta hand om mig själv.
Nu ska här ätas en bulle från jeremiabageriet i wadköping :) (på tal om att ta hand om sig, fniss) mums!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar