"ohanna means family, and family means no body gets left behind" , Urban dictionary

onsdag 17 augusti 2011

ÄNTLIGEN Janome Coverpro

Jag kunde inte låta bli.. Idag köpte jag den suveräna täcksömsmaskinen Janome Coverpro cpx nere på symaskinscenter. Åh va jag längtar efter kantbandstillbehöret och fållguiden som jag beställt från England. Visserligen skulle jag fått det billigare om jag även beställde maskinen utomlands, men eftersom jag redan råkat ut för en krångelmaskin så vet jag hur viktigt det är att kunna gå ner med maskinen till affären och slippa betala frakt när/om den ska på reparation. Janome har dessutom 5 års garanti(!) 

Så, det var det... Nu har hela gammelmormors fond som gick till barnbarnsbarnen använts till symaskiner. En huskylock s25 och en janome coverpro räckte det (nästan) till. Än så länge ångrar jag mig inte en sekund.  Janomen sydde på som ett underverk redan när jag precis tagit ur den ur kartongen. Det kallar jag symaskin det ;) Hoppas att gammelmormor är lika glad som jag över vad pengarna gått till.

4 kommentarer:

  1. Gammelmomor skulle vara jättestolt över dig & alla fina saker du tillverkar!

    Puss & Kram från Mamsen

    SvaraRadera
  2. Tack, det hoppas jag att hon skulle! Jag tror hon uppskattar dessa köp mer än att jag använde pengarna till att resa i alla fall!
    Hoppas du kan komma och hälsa på någon dag snart och dricka lite the! :) Puss o kram

    SvaraRadera
  3. Oj va roligt, jag vet kännslan, som på julafton när man var barn å tomten kom in med alla paket :) Jag vill ha massa bilder så man kan se alla kläder du syr. kramar

    SvaraRadera
  4. Titta gärna in på min blogg oxå! kramar

    SvaraRadera