"ohanna means family, and family means no body gets left behind" , Urban dictionary

torsdag 25 augusti 2011

Trött dag

Detta är första inlägget jag försöker lägga in från min telefon. (så jag håller tummarna för lite överseende med kvalitet på bilder osv.)

Klänningen jag tagit fram som jag pratade om i förra inlägget är klar i stl 50/56 men bara halvfärdiga i resterande storlekar upp till 110/116. Det tar tid att sy, och mösterkonstruktion ska vi inte ens tala om. Det underbara pistagegröna jerseytyget med vita hjärtan är från stoff och stil och jag ska även sy dessa i den ljuslila varianten av samma tyg.

Mer bilder och info om dessa kommer alltså snart (när jag piggnat till efter dagens akupunktur och har träffat alla vänner som är inplanerade i almanackan) men ni ska få en preview på hur den kommer att se ut:





Rundad v- ringning fram, puffärmar (som är ändrade och därmed puffigare än på bilderna), och knäppning bak för enkel på- och avklädning.

4 kommentarer:

  1. Guud vilken söt klänning Hanna:)

    SvaraRadera
  2. Jag vill vara liten igen o få bära så söta klänningar!

    Puss & Kram från Mamsen

    SvaraRadera
  3. Tack Linda, Mamma och Lina! Uppskattar det verkligen! Är rätt nöjd själv också faktiskt ;)
    Kram på er alla

    SvaraRadera