"ohanna means family, and family means no body gets left behind" , Urban dictionary

måndag 22 augusti 2011

Tack och lov..

..så kom en avi idag på posten. Ett tillbehör och två paket nålar som jag hade beställt från företaget i England levererades idag, men de som jag längtade mest efter kommer typiskt nog i ett paket senare. När vet jag dock inte. Men nu har jag lite mer is i magen och är inte orolig för att bli bedragen av dem som jag har hört att många andra blivit! De har inte svarat å mina 4 mail som jag skickat (oroväckande) men i paketet låg kvitton där de hade skrivit för hand att min bandkantare och den genomskinliga pressarfoten levereras inom kort. Håller tummarna för att det innebär att jag får dem innan veckoslutet i alla fall. Jag är så lycklig över min nya janome.. Igår syddes en UNDERBAR barnklänning och alla kantsömmar/fållar gick som en dans på rosor ;) (peppar peppar...) Inte helt utan förvåning krånglade dock min huskylock med varje overlocksöm jag skulle sy.. om den inte varit så dyr skulle jag ibland känna mig lockad att kasta den ut genom fönstret.

Bilder på klänningen kommer upp senare ikväll. Just nu sitter jag och knåpar ihop mönster i större storlekar. Tänkte köra denna klänning ända upp till 110/ 116 för att den ska passa större töser också. ;) Om det inte var så tidskrävande att göra mönster så skulle jag nog se till att skissa ner alla kläder jag har i tankarna. Inspirationen flödar. Men jag får lugna ner mig och ta en sak i taget, kroppen värker för mycket för att jag ska kunna sitta länge och pyssla. Typiskt..

Åter till arbetet! Skriver mer ikväll ;)

1 kommentar:

  1. Ojojoj, sånt är juh inte kul alls. Vilken tur du har att det antagligen går vägen ändå. Håller tummarna för fortsättningen av detta! Ha det gott vännen! kramar

    SvaraRadera