"ohanna means family, and family means no body gets left behind" , Urban dictionary

tisdag 30 augusti 2011

Kämpar emot förkylningen med att sy beställningar

Jag har varit hängig sedan fredagen förra veckan med feber och en jobbig förkylning som sambon dragit hem ifrån jobbet, och givetvis blir magsmärtorna och illamåendet nästintill olidligt i kombination med det andra. Jag är van vid att vara sjuk väldigt ofta (otursfågel med dåligt immunförsvar) men att jag insjuknar precis när jag och ett par väninnor skulle anordna förlovningsfest för en nära vän och det nankas skolstart på den nya terminen på universitetet, då undrar jag om någon avsiktligt försöker jäklas med mig. Jag kan inte göra annat än att bita ihop och köra tills jag stupar. Men det verkar gå åt fel håll och jag blir snarare sämre än bättre. Antar att det inte blir bättre av att tvinga sig iväg till skolan..

Under dessa dagar har jag dock suttit och slitit med de gröna klänningarna och tre koftor på beställning. Koftorna är nu helt klara och klänningarna saknar bara knappar och lite trådknytning och finfix. Jag är nöjd!






Två av koftorna är sydda i det "vanliga" vinröda/lila trolltyget, medan en större kofta i 98/104 är sydd i en turkost singeljersey med pusselbitar från mjuka tyger. Mudden från stoff och stil.

Hoppas att de passar bra på barnen som ska ha dem! Nu ska jag bara sy ett par byxor till minsta koftan så kan de fara iväg till beställaren. Vet inte vilken färg jag ska ha bara..

(skrivet i mobilen)

1 kommentar:

  1. Åh va kul med beställningar! Jätte söta! Jobbigt at vara förkyld när man ha fullt upp, vi vet, hihi. Dagisbassiller är totalt livsfarlig ;) stora kramar

    SvaraRadera