"ohanna means family, and family means no body gets left behind" , Urban dictionary

söndag 26 juni 2011

Älska att sy gammeldags

Famsida


 Sydda av återanvänd bomull, knappar från röda korset.

 Dessa två guldkorn ska jag fortsätta att utveckla. Har än så länge inget mönster till dem utan bara klippte och sydde när kreativiteten flödade. Skulle gissa på strl 50/56, (kanske lite större) för dem båda eftersom de är relativt smala, men den gröna är lång och den röda bör sluta under rumpan ungefär. Jag fullkomligt smälter av tanken på små söta flickor i gammaldags klänningar.




Återanvänd bomull.

2 kommentarer:

  1. Jätte fina Hanna, vad duktig du är. Dessa klänningar (absolut den gröna) är absolut min stil, super fina! Ta hand om dig! kramar

    SvaraRadera
  2. Åh tack så mycket Lina!! Ja det är så vackert med gammaldags klänningar. Om jag får en dotter någon gång kommer hon nog bli klädd i liknande kläder mest hela tiden! ;) Ta hand om dig du också så hoppas jag att vi ses snart igen! Många kramar

    SvaraRadera