"ohanna means family, and family means no body gets left behind" , Urban dictionary

söndag 26 juni 2011

Te-huvor

För te-älskare är dessa te-huvor en underbar investering. Teet i kannan håller sig varmt mycket längre och en bonus är att det ser väldigt mysigt ut på bordet när man ställer huvan över sin tekanna. Idén att börja sy dessa fick jag av min svärmor som ägde en väldigt fin tehuva. Tyvärr hände en olycka med just denna huva efter att ett ljus hade stått lite för nära, men i påskas sydde jag en ny till henne i jätte snygga tyger. Synd att den inte fastnade på bild..
Tekannan är ursprungligen i terrakotta, men jag har pimpat den lite genom att limma på servetter och sedan lacka den. Decoupage kallas tekniken. Är väldigt nöjd med kannan, och den får ofta beröm av gäster ;)

En jul-huva

Eget mönster

På bilderna finns julvarianten av te-huva. Men den är vändbar, så man kan också välja att ha den enfärgade ljusblå sidan utåt. Synd att jag inte tagit bild på mina finaste te-huvor jag sålt och gett bort.

Brukar ta 200kr för en te-huva, men dessa två slänger jag ut i shopen för 100 kr/st. eftersom det inte är jul nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar